Retur produse
Returul produselor sau dreptul de renuntare unilaterala a contractului din partea consumatorului este legiferat de Ordonanta Guvernului nr.130 din 2000, din care am extras textul dintre ghilimele:
Art. 7.
(1) "Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv." "Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe de la data primirii coletului" - intrucat au fost indeplinite prevederile art. 4 din Ordonanta.
Art. 8.
"In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator".
Art. 10.
"Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator"
Cumparatorul care isi exercita dreptul de denuntare unilaterala a contractului are urmatoarele obligatii:
- Produsele vor fi expediate cu componentele sau accesoriile primite la cumparare, in ambalajul original, in perfecta stare de functionare.
- Toate cbiectele trebuie sa aiba aspectul identic cu cel avut la primirea lor si dupa caz, sa aiba sigiliile intacte sau sa nu prezinte urme care sa ateste operatiuni interzise de fabricant sau furnizor asupra produselor.
- Valoarea obligatiilor banesti ale furnizorilor fata de clienti nu poate depasi valoarea sumelor incasate.
- Clientul nu poate pretinde nici un fel de daune morale sau materiale peste aceste sume.